Novi Pazar: Džin (duh) je nevidljiv

Uprkos pozivu gradskih vlasti na pribranost građana povodom priča o navodnom pojavljivanju džina (duha ili đavola) u kući porodice Vrujčanin u novopazarskom naselju Hadžet, interesovanje za ovu pojavu, ipak, ne jenjava, a jedan od komšija tvrdi da ga je čak i fotografisao.

Ova tvrdnja je malo verovatna, jer poznavaoci islama tvrde da je, prema Kuranu, džin nevidljiv. Teolog i vrsni poznavalac ove oblasti Jakub Leković objašnjava da je mesec Ramazana period kada dobro nadvladava zlo, period pozitivnosti kada se, kako kaže, postom pobeđuju sve negativnosti.

On kaže da mu je žao što u mesecu Ramazanu priča o pojavljivanju džina u Novom Pazaru okupira toliku pažnju, jer je to vreme kada se govori o ljudskim vrednostima i Bogu.

On navodi da prema Svetoj knizi Kuranu, na svetu postoje meleki (anđeli), koji nastaju od svetlosti, dok džini nastaju od vatre, a ljudi od zemlje.

Na nekakvoj zamišljenoj lestvi, objašnjava Leković, čak 90 odsto na svetu čine meleki, dok preostalih 10 odsto dele džini i ljudi.

Obično se kaže da je ljude teško skupiti i kada se skupe oni se, kaže Leković, brzo razilaze, dok se za džine kaže da ih je teško okupiti, ali kada se okupe oni se teško razilaze.

Prema njegovom tumačenju, svaki čovek odmah po rođenju ima svog džina pratioca (Karin) i meleke koji prate samo pravoverne.

"Meleki su tako programirani da su poslušni Bogu i da ne prave grehe, dok su džini duhovna, razumna bića”, naveo je on, dodavši da, prema Kuranu i Hadisu (govor božjeg poslanika) ima raznih vrsta džina - onih vernih i pravovernih, ali i onih zalutalih.

Ti zalutali, zli džini - šejtani (đavoli), tokom meseca Ramazana povezuju se u lance, kazao je Leković objašnjavajući verovanje da se u mesecu posta rajska vrata otvaraju i meleki puštaju da pohode one praverne, a vrata pakla se zatvaraju i šejtani bacaju u lance.

On navodi i da džini imaju mogućnost transformacije u životinje ili ljude, a njihovo kretanje se, kaže, meri brzinom svetlosti.

Leković kaže da je moguće da džin zaposedne ljudsko telo, pa i da se zaljubi u osobu u čijem se telu nalazi. Za to vreme, objašnjava Leković, džin i osoba u čijem se telu nalazi imaju mogućnost komunikacije.

Ipak, kaže ovaj poznavalac islama, džin, ma koji bio, je nevidljiv, a u prilog tome on citira reči poslanika Muhameda koji je rekao: “Ko kaže da je video džina (u njegovom izvornom obliku), recite da je slagao”.

Leković ukazuje da nema razloga ni za kakvu paniku u Novom Pazaru, jer, kako kaže, Bog je ljudima dao mogućnost zaštite i lečenja Kuranom.

Među stanovništvom Novog Pazara širi se priča da se u kući Vrujčanina po čijem krovu se šeta džin nalazi obolela ženska osoba koja se, navodno lečila kod nekog hodže u Sarajevu, ali da on nije dobro obavio svoj posao čime je omogućio da njegovu “pacijentkinju” zaposedne džin. Novopazarci su uvereni i da je njihov džin dobroćudan, samo zaljubljen i ništa više od toga.
(B92)
Pogledajte i:
Duh u Novom Pazaru (VIDEO)
Džin pohodi Novi Pazar: Duh ili ezoterija?

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP