Japanski recept za poslovni uspeh

Tajna uspeha Japanaca nije samo u savršenoj organizaciji vremena i posla nego i u disciplini i besprekornom uređenju radnog prostora. Kako uspevaju da svu energiju usmere na posao?

Japanci svoje kancelarije i radni prostor dovode u savršeno stanje, poštujući princip 5 S, odnosno pet akcija koje na njihovom jeziku počinju slovom S. Poštujući ovu istonjačku teoriju, manje se bave nevažnim stvarima, pa svu energiju usmeravaju na posao. Pogledajte šta Japanci sve preduzimaju da bi na poslu izbegli stres i bili vredniji i produktivniji.

SEIRI – definisanje
Ovaj princip podrazumeva podelu radnog materijala na neophodan, hitan i nepotreban. Sve što vam je neophodno stavite u zelenu kutiju ili fasciklu, sve što je hitno u crvenu, a ono što je nepotrebno odmah bacite.

SEITON – uređenje
Seiton pre svega znači pravilno smeštanje potrebnog radnog materijala, da biste radili što bolje i efikasnije. Sve što vam je neophodno mora biti u vašoj blizini, a materijal koji povremeno koristite uredno složite u orman.

SEISO – čišćenje
Čišćenje radnog prostora je veoma važan deo u organizaciji posla. Cilj je da stvorite ambijent bez prašine i prljavštine koji će vam pomoći da se prijatnije osećate u svom radnom prostoru, ali i da radite mnogo efikasnije.

SEIKETSU – kontrola
Veoma je važno da uvek dva puta prekontrolišete ono što ste uradili. Možda ćete izgubiti koji minut, ali ćete svakako biti sigurni da ste posao uradili kako treba. Na ovaj način postizaćete bolje rezultate, a kvalitet svega što uradite biće na mnogo višem nivou.

SHITSUKE – disciplina
Poslednje S predstavlja disciplinu, odnosno trening kojim se svi zaposleni uče kako bi mogli da se pridržavaju svih navedenih pravila. Na ovaj način stvaraju se radne navike u kolektivu na osnovu kojih svi zaposleni rade kao jedinstveni tim.
Izvor: Blic zena

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP