Narodna banka Srbije: Za Pejpal dovoljna samo kartica

Narodna banka Srbije saopštila je da razmatra pravne aspekte koji bi trebalo da omoguće poslovanje Pejpala u Srbiji. Kako je navela u saopštenju, NBS te aspekte razmatra zajedno sa Ministarstvom finansija.

Kako se navodi, plaćanje preko međunarodnog servisa za internet plaćanje Pejpala bi se obavljalo kao svako drugo plaćanje preko interneta, korišćenjem platne kartice, tako da građani Srbije neće morati da otvaraju račune kod banaka u inostranstvu.

Zakonom o deviznom poslovanju i odlukom koja reguliše platni promet sa inostranstvom, kako se precizira, propisano je da se plaćanja prema inostranstvu obavljaju domaće banke nezavisno od toga da li se radi o doznakama ili platnim karticama i da li se plaća direktno prodavcu robe i usluge ili preko posrednika kao što je slučaj sa Pejpalom.

"S obzirom na izneto, rezidenti Srbije neće morati da otvaraju račune kod banaka u inostranstvu kada budu koristili usluge ovog servisa, jer bi plaćanje u tom slučaju obavljali kao i svako drugo plaćanje preko Interneta, korišćenjem platne kartice", kažu u NBS.

Državna sekretarka za digitalnu agendu Jasna Matić ocenila je ranije danas da rigidna pravila Narodne banke Srbije koče dolazak Pejpala u Srbiju.

Ona objašnjava da je problem rigidnost našeg monetarnog i platnog sistema, odnosno deviznog sistema. "Problem sa Narodnom bankom je sistem plaćanja i nemogućnost da naši građani drže novac u inostranstvu, kao i tumačenje da li je transakcioni račun Pejpala bankarski račun ili je samo posredništvo", kaže Matić.

Jasna Matić je ranije rekla da je 24. septembar, datum kada bi prema indirektnim najavama ova kompanija počela da posluje u Srbiji, relativno pouzdan. "Nadamo se da će ta kompanija početi da pruža svoje usluge i za naše građane, ali dok se to ne desi, ne treba imati previše očekivanja'', dodala je Matić.

Dolaskom Pejpala građani bi mogli bezbedno da plaćaju preko interneta, što je suštinski element elektronskog poslovanja, kazala je ona i dodala da bi to imalo pozitivne efekte i za preduzetnike, jer preko te kompanije mogu da ponude svoje usluge i proizvode na globalnom tržištu.

Matić je, kao suštinski problem takodje istakla činjenicu da se građani pri on-lajn kupovini suočavaju sa neodgovarajućom carinskom procedurom, odnosno niskim limitom za uvoz i izvoz robe. ''U daljem procesu harmonizacije Srbije sa Evropskom unijom, posebna pažnja se treba obratiti na pojednostavljivanje carinskih procedura za uvoz i izvoz'', dodala je ona.

Ona je dodala da će Uprava za digitalnu agendu do kraja ovog meseca objaviti dva priručnika, ''e-kupi'' koji je namenjen građanima za bezbednu kupovinu i plaćanje, i ''e-prodaj'' namenjen preduzetnicima u kome će biti saveti šta sve treba da urade kako bi svoju robu i usluge mogli da prodaju preko Interneta.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP