Farma potukla sve rekorde

Svi rekordi su oboreni 23. decembra, kada je finale Farme gledalo 3.548.787 gledalaca. Gledajući sve to kroz brojke, svi rekordi u istoriji srpske televizije su oboreni. I to ne samo kada je reč o ovoj vrsti programa.

Šou je trajao 94 dana, a za to vreme emitovano je 526 emisija. U proseku, svakog dana emitovano je šest i po sati programa, odnosno 600 sati ili 36.000 minuta. Bar deo programa odgledalo je neverovatnih 6.561.460 gledalaca, ili 95 odsto mogućeg auditorijuma. U svakom minutu emitovanja prosečno je uz „Farmu" bilo 1.400.000 građana, pise Press.

Da će rekordi biti oboreni obećavali su podaci još s početka takmičenja, kada je ulazak na imanje u Barajevu gledalo 2.727.085 ljudi. A završilo se tako što je u trenutku proglašenja pobednika svaki treći stanovnik Srbije bio je uz TV Pink! Takve rejtinge pamte televizije samo u novogodišnjim noćima. Iznenađenje je bio i nagradni fond, koji je na kraju izneo 185.000 evra.
O broju pristiglih SMS poruka samo se nagađa. Šuška se da je Milana Topalovića Topalka do pobede dovelo oko 200.000 glasova, dok je drugoplasirani Nigor ubrao oko 80.000. Ono što su producenti bili spremni da otkriju su procenti, a to je da je Toplako u finalnoj noći odneo 55,48, a Igor 23,15 odsto ukupnih glasova. Ako su glasine tačne, znači da je u finalnoj noći pristiglo 350.000 glasova. Cena poruke je bila 35 dinara sa PDV-om, tako da je prihod od poruka iznosio oko 120.000 evra. Nije ni čudo što je organizator odlučio da poveća nagradni fond, koji je umesto 100.00 iznosio 185.000 evra.
Interesovanje građana za ovu vrstu programa možda najbolje oslikava socijalnu sliku Srbije.
- Poznati su shvatili da je iznošenje intime publici dobar put do njenog srca. Običan svet voli da vidi da i oni koji su za njihova shvatanja uspeli u životu umeju da gube, da žive običnim životima i da se i njima dešava sve ono što i običnom čoveku. Vole da ih slušaju kada se svađaju, da ih vide kako plaču, psuju. Onda ih još više, čini se, vole. Ali samo do one granice koja ne ruši o njima sliku nečijeg idola - smatra kulturolog Ratko Božović, koji kaže da je „poplava" rijaliti-programa u Srbiji nova forma komunikacije koja je veoma prihvaćena, posebno među mladima. Božović smatra da mladi tako imaju priliku da gledaju nešto što javno rade ukućani, a što „obični smrtnici" ne bi mogli jer se ne osećaju slobodno.
- Glavni konzumenti tih programa su ljudi koji nerado ili nedovoljno čitaju knjige, ne vole kreativnu tišinu i koji gledanjem takvih programa ubijaju dnevnu dosadu.
Kulturolog Divna Vuksanović smatra da su ljudi koji zarad slave ili novca iznose svoju intimu u javnost medijski programirani proizvod koji treba da doprinese povećanju rejtinga određene emisije ili programa, a u svrhu povećanja profita konkretne medijske kuće.
- Medijsko tržište ne može bez konstrukcije i prodaje idola - to je osnovni posao savremenih mas-medija, naročito kada je reč o komercijalno orijentisanim televizijama. Svako ko se danas pojavljuje u medijima, u bilo kom kontekstu, potencijalna je medijska zvezda, odnosno idol, pa samim tim i uzor za identifikaciju gledalaca. Javni prostor danas sve više raste na račun privatnog, i to i kada je reč o poznatim, tako i kada su u pitanju javnosti manje poznate ličnosti... Ovu pseudopotrebu proizvode mediji, a zadovoljava je masovna publika, posredstvom izabranih persona, za čiju se intimu pretpostavlja da će u većoj meri privući pažnju publike - kaže kulturolog Divna Vukasović.
Izvor: Press

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP