Bube "mutanti" napale Niš

U Nišu i okolini nepoznati insekti već nekoliko dana terorišu ljude koji borave u prirodi, nanoseći im ozbiljne povrede koje često zahtevaju lečenje.

Niški zavod za hitnu medicinsku pomoć dnevno zbrine pedesetak pacijenata koji se lekarima javljaju sa bolnim oteklinama, najčešće po nogama, zbog čega im se određuje terapija jakim antibioticima, piše "Press".

Dok lekari tvrde da se prvi put sreću sa ovakvom kliničkom slikom ujeda insekata i da sumnjaju da je došlo do određenih mutacija ovih životinjskih vrsta, entomolozi ističu da razloga za uzbunu nema.

Nišlijka Snežana Dojčinović već se nedelju dana leči od ujeda agresivnih insekata od čega su joj noge prekrivene plikovima i otocima.

"Prošle nedelje sam sa tri komšinice brala višnje. Osetile smo peckanje po nogama, ali smo mislile da se radi o komarcima. Međutim, sledećeg jutra sam videla da su mi noge prekrivene krvavim ubodima, a u toku dana su se javili otoci.

Leva noga, na kojoj je bilo desetak uboda, otekla je od kolena do prstiju. Odmah sam otišla do lekara, gde sam dobila lekove protiv alergije i antibiotike. Mislila sam da će se stanje smiriti. Međutim, pre tri dana su se otoci ponovili i evo sada primam četvrtu injekciju penicilina.

Isto su prošle i moje komšinice, a da i ne znamo šta nas je izujedalo. Zaista sam zabrinuta jer se već nedelju dana lečim i nije mi bolje", priča Dojčinovićeva.

Ljiljanu Radeku bube su izujedale dok je radila u bašti. Čitavo joj je lice nateklo, naročito očni kapci.

"Napao me čitav roj nekih mušica lepeći mi se za lice. Kada su počele da me ujedaju, utrnulo mi je celo čelo. Tri dana sam mazala nekom mašću protiv alergije da bi mi splasnuo otok. To mi se nikada ranije nije desilo iako živim na selu i svakakve bube sam videla", kaže Radeka.

Dragomir Ilić, lekar Zavoda za hitnu medicinsku pomoć, kaže da se nikada ranije nije sreo sa ovakvom kliničkom slikom ujeda insekata.

"Poslednjih dana sam zbrinuo više od tri stotine ljudi koji su se javili zbog ujeda tih insekata. Ljudi se najčešće javljaju sa oteklinama po nogama koje su ponekad prečnika od pet pa do osam centimetara.

Radi se o osobama koje su boravile ne samo na seoskom području već i u parkovima ili na groblju. Svi imaju slične simptome, najčešće osip po potkolenicama, izraženo crvenilo praćeno svrabom i otocima.

Kako sam od njih čuo, prvih nekoliko sati nakon ujeda nema nekih jačih simptoma. Međutim, nakon tog vremena dolazi do jakog svraba, javljaju se otoci i zapaljenje potkolenice.

Propisujemo im antialergijske preparate i visoke doze antibiotika i obavezno ih pozivamo da se jave na kontrolu. Otprilike polovina pacijenata se više ne javi pa pretpostavljamo da su se uspešno izlečili, ali kod nekih lečenje traje sedam do deset dana", objašnjava Ilić.

On ističe da ni pacijenti ni lekari ne mogu da preciziraju o kakvoj se vrsti insekata radi.

"Prema mom mišljenju u pitanju su komarci, ali verovatno neka mutirana vrsta s obzirom na to da ujedi izazivaju ovako burne simptome. Na stručnjacima je da utvrde o čemu se zaista radi", navodi Ilić i preporučuje građanima da ukoliko mogu, izbegavaju boravak u prirodi.

Dr Vladimir Žikić, docent na odseku za biologiju Prirodno-matematičkog fakulteta u Nišu, kaže da prema saznanjima entomologa na području Srbije nema nekih novih vrsta insekata.

"Član sam Entomološkog društva koje na nekoliko meseci razmenjuje saznanja iz ove oblasti i mogu da kažem da mi nemamo nikakvih informacija o pojavi nekih novih vrsta insekata.

Ne možemo da se izjasnimo o čemu se zaista radi dok ne vidimo te insekte. Pozivamo lekare ili ujedene ljude da nam donesu insekte, a mi ćemo u našoj laboratoriji utvrditi o kakvoj vrsti je reč", kaže Žikić za "Press".

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP