Stiv Džobs - tajna crne rolke

To je bila njegova uniforma. Stiv Džobs podjednako je bio poznat po svojim računarima, ajpodovima, ajpedovima koliko i po svom izgledu koji su sačinjavali crna rolka i Levis 501 farmerke.

Proizvođač crnih rolki St. Kru izjavio je da je nakon njegove smrti njihova prodaja skočila 100 odsto. Smrt jednog od najinventivnijih ljudi poslednjih decenija podstakla je brojne obožavaoca da održe sećanje što duže.

Međutim, sasvim je sigurno da mnogi od njih zapravo i ne znaju priču koja iza nje stoji, i kako se desilo da jedan tako običan komad odeće postane toliko uticajan.

Prilikom posete Japanu 1980. godine Stiv Džobs je pitao Akio Moritu, predsedavajućeg kompanije Soni, zašto baš svi radnici nose identične uniforme.

Morita je objasnio da posle rata niko nije imao odeće tako da su kompanije poput Sonija svojim radnicima davale komade odeće koje bi mogli da nose svaki dan.

Tokom godina ti komadi polako su dobili na svojoj uniformnosti, pogotovo kod velikih kompanija kao što je Soni, a ovo je ujedno bio i jedan od načina da se radnici povežu sa svojim radnim mestom i kolegama.

„To je bio trenutak kada sam odlučio da želim taj vid povezivanja i u Eplu“, izjavio je Džobs.

Soni je zbog dubokog uvažanja svojih radnika, ali i stila njihovih uniformi, angažovao poznatog modnog dizajnera Isija Mijakija da kreira uniforme. U pitanju su bile jakne sa rukavima koji su uz pomoć rajferšlusa da se skinu i tako je pretvore u prsluk. Džobs je želeo da Isi kreira slične prsluke za radnike Epla.

„Ubrzo potom vratio sam se u firmu sa uzorcima i rekao svima da mislim da bi nošenje tih prsluka bila sjajna ideja. Čoveče, ne da su me izviždali sa bine. Nikome se nije svidela ideja“.

Tokom procesa izrade prvih uzoraka Džobs je postao dobar prijatelj sa Mijakeom. Posle izvesnog vremena došao je na ideju da sebi napravi uniformu zbog svakodnevne jednostavnosti i razvijanja ličnog stila.

„Pitao sam ga da mi skroji nekoliko njegovih crnih rolki koje su mi se toliko svidele, a on mi je doneo skoro sto njih. Sada je to sve što nosim, imam ih dovoljno da više ne moram ni da pomislim šta ću obući“, završio je Džobs.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP