Loto izveštaj na Vašem mobilnom telefonu

* Pošaljite SMS sa tekstom: FO LOTO na broj: 1310 i dobicete LOTO SMS izvestaj * Cena: 30 dinara + PDV

„Žikina dinastija" najgledaniji film u Hrvatskoj

Srpski film „Žikina dinastija" najgledaniji je film u Hrvatskoj u poslednje dve godine, pokazala je analiza gledanosti filmova na hrvatskim nacionalnim televizijama od 2009. do 2011. godine.



Kada je početkom godine Veće za telekomunikacije naložilo RTL-u da emituje srpsku komediju „Žikina dinastija" s hrvatskim titlom, nastao je pravi skandal i osigurao filmu neviđen publicitet...

Kada je film napokon emitovan 29. januara imao je prosečan broj ljudi prisutan u svakom minutu od 23,5 odsto i šer (ostvareni deo u ukupnoj gledanosti i svih koji su gledali) od 41 odsto, što je najbolji rezultat nekog filma u Hrvatskoj u poslednje dve godine. Ukratko, „Žikinu dinastiju" je te večeri gledalo približno milion Hrvata (tačnije 977.026), piše hrvatski „Jutarnji list".

Ne zna se kako je veće reagovalo na taj rezultat, ali je očigledno da je povuklo pogrešan potez kada je insistiralo na titlovima: trebalo je da upozore na nešto drugo.
Analiza gledanosti je pokazala i da su u Hrvatskoj veoma gledane srpske komedije iz osamdesetih godina, jer su u deset najgledanijih bili drugi deo „Žikine dinastije", drugi i četvrti deo „Tesne kože", i pored jako lošeg kvaliteta kopija tih filmova. To je sedamdesetih i osamdesetih godina na televiziji Zagreb u doba socijalističke Jugoslavije bilo nedopustivo, jer bi tehničari upozorili da kopija ne dozvoljava najosnovnije standarde. Međutim, gledaocima u Hrvatskoj nije smetao ni nedostatak boje ni istrošena traka u filmu „Žikina dinastija".
„Jutarnji list" piše da se RTL ponaša kao „bahati nakupac" i umesto da plaća holivudske blokbastere koji koštaju po sto hiljada dolara, radije nabavlja jeftinu robu iz Srbije koja po filmu ne košta više od dve hiljade dolara i „fućka im se u kakvom ih stanju emituje, pogotovo dok ostvaruje visoku gledanost". Isto tako, za šaku dolara će kupiti serijal s Lepom Brenom „Hajde da se volimo" i njime zaintrigirati barem pola miliona Hrvata.

U Hrvatskoj je, pokazala je analiza, kada su u pitanju domaći filmovi, partizanski žanr - koliko god to užasavalo protivnike jugonostalgije - uvek „ziherica". Film „Bitka na Neretvi" i danas je pouzdan mamac za publiku, čak i posle četvrte reprize. Ako su na programu filmovi „Valter brani Sarajevo", „Sutjeska" ili „Partizanska eskadrila", gledanost je obezbeđena.
Zaključuje se da pregled liste najgledanijih filmova na televiziji u Hrvatskoj u poslednje tri godine zaista obeshrabruje jer ispada da se ne isplati nabavljati nove i atraktivne naslove kada se gledaoci radije zadovoljavaju repertoarom koji su videli ko zna koliko puta.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP