Atletičaru iz Kenije odsekli prste jer je spasao Oliveru Jevtić

Stenli Kipruti iz Kenija je, atletičar, svetski prvak. Na šaci leve ruke ima samo palac. Ostalim prstima platio je cenu svoje hrabrosti - iz pakla građanskog rata spasao je smrti našu maratonku i njenog trenera Slavka Kuzmanovića.

- Četiri prsta su mi odsekli mačetom. Osvetili su mi se što sam moje prijatelje Srbe izvukao na sigurno kad je život u Keniji bio jeftina roba - priča nam vižljasti Afrikanac na tartan stazi stadiona u Užicu.

Prijatelji Srbi se zovu Olivera Jevtić i Slavko Kuzmanović. Oni film vraćaju na decembar 2007. godine.

- Bili smo u Eldoretu u Keniji, blizu granice sa Ugandom, gde je Olja trenirala za maratonsku trku u Pekingu. U tom kampu bilo je puno atletičara, među njima i Stenli - seća se Slavko Kuzmanović.
Olivera se pripremala za Olimpijadu, a Kenija za izbore. Borba za vlast bila je povod plemenima da zarate.

- Zavladao je haos. Ulice su bile prekrivene leševima. Gledali smo kako pobunjenici u crkvu uvode žene i decu i žive ih spaljuju - priča Olivera.

Pokušali su Olivera i Slavko da se izoluju od ratne strahote, nadajući se da će užas brzo proći.

- Hteli smo da odemo na trening, ali nam Stenli nije dao. Rekao je da se sprema pokolj. Na atletsku stazu su upali neki ratnici i ubili njihovog zemljaka, atletičara, olimpijskog prvaka - nastavlja srpska maratonka.

Više vremena za čekanje nije bilo. Trebalo je pobeći, ali kuda?

- Stenli nas je poveo mračnim ulicama Eldoreta, potom kozjim stazama kroz šumu. Metar po metar smo se probijali iz vatrenog obruča dok nismo stigli na bezbedno. U Najrobiju nas je čekao avion koji je obezbedila srpska diplomatija. Stenli se vratio nazad - nastavlja Slavko.

Tek kasnije saznali su šta se desilo sa njihovim spasiocem.

- Pobunjenici su saznali da sam izvukao dvoje belaca. Zarobili su me. Izgubio sam prste... Naredne godine osvojio sam zlatnu medalju na svetskom prvenstvu hendikepiranih atletičara u Indiji - prepričava Stenli Kipruti.

Kenijac je već neko vreme u Užicu, Oliverin je i Slavkov gost. Zavoleo je Užice i Zlatibor.

- Zauvek mu ostajemo zahvalni. Srećni smo što smo ga imali uz sebe kad su nam glave visile o koncu - kažu Olivera i Slavko.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP