AliExspress drastično poskupeo u Srbiji: Da li je ovo kraj jeftine dostave?
"Doviđenja Alieksprese", poruka je koju su mnogi građani Srbije uputili iskazujući tako revolt zbog različitih informacija u javnosti u vezi sa drastičnim porastom poštarina paketa jedne od najvećih internet prodavnica u svetu Aliekspresa i ukidanja opcije frišipinga.
Zbrka je nastala i tražio se krivac za dizanje cena proizvoda koje su posledično nastale, a prvi na radaru su bili Pošta Srbije i Uprava Carine.
Na prvi pogled, vrlo je jednostavno, kompanija Alibaba je ukinula besplatne dostave i odredila minimalnu cenu za isporuku, zbog uticaja korone na poslovanje. To što građani Srbije uglavnom pazare jeftinije proizvode na toj platformi, pa je ta cena visoka, je neka druga priča.
Pođite samo logikom da ukoliko neko računa pola evra za to što je dovezao robu, ispadne skuplje po paketu za 60 do 100 dinara. S druge strane, kompanije koje kupuju robu "na veliko", neće osetiti veliku razliku, ako zaista ostane ova jedinstvena cena i za ubuduće.
Odnosno, ako ste naručili nešto preko Aliekspresa, neki proizvod, poput garderobe za decu, maski za telefon i slično, a da je cena porudžbine jeftnija od 10 dolara, postoji verovatnoća da ćete morati da platite poštarinu koja iznosi između 70 i 85 dolara.
Ukidanje opcije frišipinga, važi i za kineske partnere Aliekspresa, koji, inače, nude dostavu po veoma povoljnim cenama od svega nekoliko dolara. Jedina mogućnost je da vam kupljena roba stigne preko neke od globalnih logističkih kompanija, koje nude različite cene dostave i različite uslove.
Dodatno, na ovaj problem je uticalo zagušenje dostave lokalnih partnera, uz komplikacije i na globalnom nivou zbog otežanog transporta usled korona virusa.
Podsetimo da je Aliekspres, ipak, privatna firma koja radi po tržišnim uslovima, a isto je i sa firmama koje rade dostavu.
Da li je Aliekspres zauvek promenio politiku prema našem tržištu?
I pre svega da li je naša pošta stvarno podgila cene?
Pošta Srbije tokom ove godine nije menjala cenovnik međunarodnog poštanskog saobraćaja, rekla je za Telegraf Biznis državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.
Ona nam kaže da razloge za promene trgovinske prakse „Aliekspresa“ ne treba tražiti na državnom nivou, niti u međusobnim odnosima Srbije i Кine, koji su tradicionalno dobri i posebno važni za obe države, već su trenutne promene nastale zbog otežanog odvijanja različitih vidova transporta u celom svetu usled globalne pandemije.
- Usled prekida i usporavanja transporta, kao i velikog broja pošiljki u okviru e-trgovine, došlo do opterećenja logističkih skladišta poštanskih operatora širom sveta. Želim da istaknem da “Pošta Srbije“ nije povećala cene dostave paketa građanima u okviru pružanja univerzalne poštanske usluge, kao ni cene podnošenja poštanskih pošiljaka na carinski pregled, niti su uvedeni bilo kakvi novi dodatni troškovi - rekla nam je Matićeva.
Do kada bi ovo moglo da traje?
- Očekujem da će nakon smirivanja i okončanja pandemije u globalnim okvirima, naši građani ponovo biti u mogućnosti da naručuju i kupuju veliki broj proizvoda sa uslugom besplatne dostave ili uz iznose poštarina kao što su bili pre pandemije. U tom smislu, htela bih da podsetim na pismo Bišara A. Huseina, generalnog direktora Svetskog poštanskog saveza, jedne od specijalizovanih agencija, Ujedinjenih nacija, upućeno svim vladama država članica i ministarstvima nadležnim za poštanski saobraćaj, u kojem se pozivaju da daju podršku poštanskom sektoru koji se suočava sa mnogim teškoćama u ovom periodu - istakla je ona.
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija ne može da utiče na poslovnu politiku bilo koje kompanije, ali čini sve što je potrebno kako bi se se ova situacija uspšeno prevazišla i kako bi građani Republike Srbije mogli da kupuju robu i usluge pod sličnim uslovima kao i pre pandemije, navela nam je ona.
Kao što i sama Matićeva navodi, svi u svetu nastoje da podrže ugrožene sektore, Alibaba je već najavila neke olakšice i programe koje su usmerene na mala i srednja preduzeća da "izbave" svoje pošiljke.
Kompanija je najavila i inovativne proizvode, ali i to da će za neke zemlje ostaviti mogućnost uvođenja sopstvenih taksi za isporuku iz drugih zemalja.
Američki predsednik Donald Tramp na primer, u tom smislu rekao je da je spreman za povećanje cene od 300% u svoju zemlju iz mesta poput Kine.
Neki analitičari predviđaju da će biti bliže 600%.
Inače, postoje i kompanije iz Srbije koje svoje proizvode oglašavaju baš na Aliekspresu.
Građani Srbije koriste popuste i kupuju preko Aliekspressa odavno, a koliko tačno dovoljno govore podaci kada su učestvovali u šoping groznicu za Dan samaca.
Tradicionalno, građani iz Srbije preko Aliekspresa mahom kupuju garderobu za decu i odrasle, maske za telefone, nakit, satove, kućne potrepštine, zvučnike, slušalice, alate...
Podsetimo, kineska kompanija Alibaba, uprkos snažnom lobiranju, zaobišla je zemlje Balkana i otvorila logistički centar u Belgiji. Ipak, ako ne budu u skorije vreme logističkog centra, svakako je najavljen ulazak Alibabe u Srbiju, na čemu se intezivno radi.
- Ministarstvo je potpisalo Ugovor o poverljivosti sa kompanijom "Alibaba“, koji obema stranama nalaže da ne objavljuju u javnosti informacije o toku pregovora o saradnji. Po završetku pregovora, izdaćemo zajedničko saopštenje o, nadamo se, uspešnim rezultatima i daljim koracima učvršćivanja saradnje pre svega na planu plasiranja platforme za elektronsko plaćanje Alipej na srpsko tržište, i promovisanja turističke ponude Srbije na tržištu Кine - rekla nam je ranije Matićeva.
(V.B. Telegraf.rs)
0 komentara:
Постави коментар