Internet sadržaji će se naplaćivati
70 odsto digitalnih izdavača novina i časopisa kao i TV kompanija u Velikoj Britaniji već naplaćuju onlajn sadržaj ili planiraju da to čine, pokazala je anketa koju je sprovela Asocijacija internet izdavača, a navedeno je u najnovijem biltenu Evropskog saveza novinskih agencija.
Istraživanje je sprovedeno u digitalnim sektorima 28 medijskih kompanija. 26 odsto ispitanika je reklo da će naplaćivati izveštaje i aplikacije koje se mogu daunlodovati, 16 odsto da će naplaćivati korišćenje arhive, a 16 odsto da će naplaćivati sadržaje prilagođene mobilnim telefonima. 33 odsto je najavilo da će uvesti neki oblik mikro plaćanja.
Na pitanje koji će distributivni kanal dobiti na značaju tokom narednih 12 meseci, 69 odsto ispitanika je navelo mobilni telefon. Pedset sedam odsto ispitanih medijskih kompanija već objavjljuje vesti preko Tvitera, 48 odsto preko Fejsbuka, a 45 odsto preko Ju tjuba.
Direktor "Fajnenšel tajmsa" Džon Rajding je uveren da će čitaoci "biti spremni da plate dobro novinarstvo". U intervjuu listu "Gardijan" on je naglasio da novine mogu i treba da nađu nacina da naplaćuju sadržaj objavljen preko interneta ukoliko žele da zaštite budućnost novinarstva.
Po njegovom mišljenju, svako treba da se ponaša u skladu sa svojim potrebama, jer jedan pristup ne može da objedini sve.
Direktor "Fajnenšel tajmsa" takođe veruje da je mikro plaćanje jedna od mogućnosti koja može da bude dopuna pretplati, a da neki sadržaji i dalje treba da budu dostupni besplatno.
0 komentara:
Постави коментар