Atest za gasni uređaj (novi Zakon o saobracaju)
Ukoliko ste u automobil ugradili uređaj za gas morate po novom Zakonu o saobraćaju, koji stupa na snagu 10. decembra, da imate i obavezan atest. Većina taj dokument nema.
"Procedura za dobijanje atesta traje nekoliko sati. Prvo se mora započeti tehnički pregled, zatim vozači moraju da odu po uput u MUP u Ljermontovoj. Zatim ovde urade atest i to se konstatuje na liniji tehničkog pregleda. Onda opet moraju da se jave policiji da se to zabeleži u saobraćajnu dozvolu, ukoliko je naravno sve u redu", objasnila je za "Press" Zorica Bilibajkić iz AMSS .
Ona dodaje da su mnogi vozači sačekali poslednji dan da vađenje atesta zbog čega su sada velike gužve.
"Naše radno vreme je do 15h, ali smo ostajali i duže. Radilo se i subotom, što inače nije radno vreme", kaže Bilibajkićeva i dodaje da se osim u AMSS ovi atesti izdaju i na Mašinskom fakultetu i Institutu u Vinči.
Razlog što su svi "pohitali" da izvade atest verovatno leži i u visokim kaznama koje će dobijati vozači koji ne budu imali ovaj dokument.
Kazne za neposedovanje atesta po novom zakonu o bezbednosti saobraćaja biće između 6.000 i 20.000 dinara. Čak i oni koji poseduju atest a nemaju dokaz o tome biće kažnjavani sa 5.000 dinara.
Atest će vam trebati i ako putujete u inostranstvo. Cela procedura dobijanja atesta zajedno sa vanrednim tehničkim pregledom i potrebnim dokumentima u MUP-u, košta oko 7.500 dinara i traje pet godina.
Nova pravila i za ugradnju gasa
Novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju propisuje da će uređaji za gas moći da se ugrađuju, bez projekta, ako je proizvođač automobila predvideo tu mogućnost. U suprotnom vozači će morati da podnose projekat izmene na vozilu Agenciji za bezbednost saobraćaja.
"U zavisnosti od toga kakva je vrsta promene na kolima, moraćete da im podnosite projekat izmene. Onda će agencija na osnovu projekta odrediti da li uopšte dozvoljava takvu izmenu, a ako je dozvoljava, narediće nekoj od ovlašćenih laboratorija da izvrši ispitivanje vozila i da konačnu ocenu da li je vozilo bezbedno za vožnju ili nije", kaže Nenad Jovanović iz AMSS-a.
Međutim, ukoliko je proizvođač automobila već predvideo da se u auto može ugraditi gas, onda vozači neće morati da podnose ove projekte agenciji.
"Proizvođači već sada imaju tehnološke projekte na koji način mora da bude ugrađen sistem za gas, a ukoliko vozilo ima ovu mogućnost, neće biti potrebno da se podnose posebni projekti. Ovlašćeni servisi za ugradnju moraće da ugrađuju sisteme na onaj način kako je to predvideo proizvođač".
Ovakav princip ograničava vozače jer neće moći da ugrađuju bilo koji sistem za autogas, kao do sada.
Inače, servisi koji budu ugrađivali gas moraće da imaju odobrenja od Ministarstva za trgovinu i usluge, dok će servisi za tehničke preglede morati da imaju specijalnu opremu za proveru da li postoje curenja na sistemu.
(Mondo)
0 komentara:
Постави коментар