Putovanje u Evropu: Sve zamke!

Policije zemalja u Sloveniji, Mađarskoj i Hrvatskoj već su dobile uputstvo za oštru kontrolu automobila iz Srbije, koji će, posle Svetog Nikole, u povećanom broju krenuti ka Beču, Budimpešti, Rimu - pise Press * Obavezan atest na gas * Cene vinjeta

Da ne bi plaćali visoke kazne, u Auto-moto savezu Srbije upozoravaju vozače da se pre polaska na put dobro upoznaju sa pravilima zemalja kroz koje putuju. Posebno je opasna vožnja pod dejstvom alkohola, koja je u nekim zemljama kažnjiva i zatvorom do dve godine.

Ograničenje brzine
Portparol AMSS-a Zorica Bilibajkić kaže za Press da bi naši vozači trebalo da obrate pažnju na potrebnu dokumentaciju i opremu koja je neophodna u vozilu, ali i na sva ostala pravila u vožnji.
- U zemljama Evropske unije zabranjeno je telefoniranje tokom vožnje, obavezno je vezivanje pojaseva i napred i pozadi, obavezna su sedišta za decu do tri godine uzrasta, a, kao i kod nas, deca do 12 godina ne smeju da sede napred. U većini evropskih zemalja brzina u naseljima je ograničena na 50 km/h, van naselja 100, a na autoputu je svuda 130 kilometara na sat, osim u Holandiji gde je 120. Vožnja sa upaljenim svetlima u toku dana obavezna je u Sloveniji, BiH, Hrvatskoj, Makedoniji, Crnoj Gori i Mađarskoj - navela je Bilibajkićeva.
Od dokumenata je neophodno posedovati „zeleni karton", koji se dobija u osiguravajućoj kući. Za njegovo izdavanje je potrebna polisa i saobraćajna dozvola, a cena je negde oko 1.000 dinara.
- Za neke zemlje je potrebno imati međunarodnu vozačku dozvolu, koja se dobija u AMSS-u. Za njeno izdavanje su potrebne dve fotografije, lična karta ili pasoš i vozačka dozvola, a cena je 2.000 dinara. Međunarodna vozačka važi tri godine, međutim, ako nacionalna vozačaka ističe ranije onda će do tog datuma važiti i međunarodna - objasnila je Bilibajkićeva.
Ukoliko neko u Evropu putuje tuđim automobilom, potrebno mu je ovlašćenje vlasnika.
- Ovlašćenje za upravljanje vozilom u inostranstvu se takođe izdaje u AMSS-u i košta 1.500 dinara. Da bi se ono dobilo, vlasnik vozila treba da dođe sa ličnom kartom i saobraćajnom dozvolom, a korisnik sa pasošem. Ako je vozilo u vlasništvu lizing kuće, ovlašćenje se dobija na osnovu ugovora u kome se navodi da ta osoba može da koristi vozilo u inostranstvu. Ako je u pitanju firma, onda se ono izdaje na osnovu memoranduma na kojem piše da vozač određenim vozilom može da putuje u inostranstvo - objašnjava Bilibajkićeva.
Van granica Srbije obavezno je posedovati svu prateću opremu u automobilu.
- Potreban je trougao, komplet sijalica, prva pomoć i reflektujući sigurnosni prsluk koji mora da bude u kabini, a ne u gepeku. Protivpožarni aparat je obavezan u Grčkoj i Bugarskoj - kažu u AMSS.
Pored dokumentacije i opreme, potrebno je da vozilo bude tehnički potpuno ispravno, bez obzira na starost.

Starost nije važna
- Nema nikakvog ograničenja u smislu da ne može da se putuje u Austriju „jugom" starim 17 godina. Samo je važno da bude tehnički sasvim ispravan. Ukoliko saobraćajna policija na licu mesta po nečemu proceni da vozilo nije ispravno, oni imaju pravo da ga upute na vanredni tehnički pregled. Ukoliko se utvrdi da postoji neispravnost, ona mora da se otkloni pa se tek onda vozilo pušta u saobraćaj - kaže Bilibajkićeva.
Naša sagovornica kaže da se u većini zemalja ne naplaćuje putarina kao kod nas. Najčešće se kupuje vinjeta koja važi određeni broj dana. Zorica Bilibajkić upozorava da se kazne razlikuju od zemlje do zemlje i da su veoma drastične za pojedine prekršaje.
- Koliku će kaznu neko dobiti zavisi od toga koliko je ugrozio bezbednost u saobraćaju. Recimo, u Austriji, ukoliko prekoračite brzinu u naseljenom mestu do 10 km na sat, kazna može da bude od 20 pa do, čak, 720 evra. Ako ne vežete pojas, na licu mesta ćete platiti 35 evra, a ako nemate novac kod sebe onda ćete platiti, putem uplatnice u opštini ili banci, 72 evra. U slučaju da nemate svu opremu, kazne su, u zavisnosti od zemlje, od 35 do 50 evra - navela je Bilibajkićeva.

Obavezan atest na gas
Zorica Bilibajkić iz AMSS-a kaže da posebnu pažnju moraju da obrate vlasnici vozila na tečni gas, koji moraju da imaju zvaničan atest.
- Ako neko takvo vozilo nema atest ono se može proglasiti nebezbednim, pa će pored plaćanja kazne biti i isključeno iz saobraćaja.
Izvor: Press

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP