Loto izveštaj na Vašem mobilnom telefonu

* Pošaljite SMS sa tekstom: FO LOTO na broj: 1310 i dobicete LOTO SMS izvestaj * Cena: 30 dinara + PDV

Novi iPad stigao (VIDEO)

Ime novog tableta, o kome se spekulisalo, bilo je iPad 3, što bi bio logičan nastavak nakon iPada 1 i 2, ili iPad HD, ime koje je poslednjih dana ušlo u "igru". Novi iPad se, međutim, ne zove tako. Zove se samo - iPad.



Novi iPad ima Retina ekran, rezolucije 2048 x 1536 (264ppi) i kameru rezolucije 5 megapiksela, sa autofokusom i automatskom kontrolom ekspozicije i mogućnošću snimanja videa u 1080p rezoluciji.

Što se procesora tiče, radi se o dvojezgarnom procesoru, sa četiri grafička jezgra, oznake, A5X, koji je, kaže Apple, duplo brži od Tegre 3, koju većina novije tablet konkurencije koristi.

Govorilo se i da će novi iPad imati podršku za 4G LTE, a ta se glasina takođe ispostavila istinitom.



Pored toga, većina je očekivala Siri, Appleovu voice assistant aplikaciju koja je dostupna na iPhoneu 4S, i na novom iPadu. Umesto toga, stigla je mogućnost zvana Voice dictation, a koja podržava britanski i američki engleski, australijski, francuski, nemački i japanski jezik.

Novi iPad je, opet možda neočekivano, teži od iPada 2, i ima oko 635 grama (iPad 2 je imao 590), a debljina ovog uređaja iznosi 9,4 milimetara. Kao i prethodni, biće dostupan u crnoj i beloj boji.

Što se trajanja baterije tiče, Apple najavljuje 10 sati trajanja baterije, 9 sati na 4G mreži.

iPad se može poručiti u pretprodaji već danas, a zvaničan datum početka prodaje je 16. mart, kada će se pojaviti u Americi, Australiji, Kanadi, Francuskoj, Nemačkoj, Hong Kongu, Japanu, Puerto Riku, Singapuru, Švajcarskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu i na Devičanskim ostrvima.

Što se cena tiče, Wi-Fi verzija sa 16GB koštaće 499 dolara, 32GB će koštati 599, a verzija sa 64GB sto dolara više. Cene za 4G verziju su 629, 729 i 829 dolara.

Na današnjoj konferenciji, što se softverske strane iPada tiče, naglasak je stavljen na aplikacije, a Tim Kuk, izvršni direktor Applea, podsetio je da postoji oko 200.000 aplikacija kreiranih specijalno za iPad i rekao da se upravo time iPad izdvaja od konkurentskih uređaja.

Među danas predstavljenim aplikacijama najviše pažnje posvećeno je novoj aplikaciji iPhoto, koja omogućava jednostavnu manipulaciju fotografija, a Apple je opisuje kao veoma intuitivnu - jedan tap vas deli od fotografije na kojoj ste radili do originala, dodir i povlačenje su dovoljno da osvetlite neki deo fotografije ili jednim tapom možete podesiti kontrast, a aplikacija je dostupna od danas za 4,99 dolara.

Novi iPad doneo je sniženje cene prethodne generacije, pa se iPad 2 16GB Wi-Fi sada može kupiti za 399 dolara, a 3G verzija za 529.

Pored iPada, Apple je predstavio i novu generaciju Apple TV set-top boxa, koji će biti u prodaji od 16. marta. Novi interfejs Apple TV-a u mnogome podseća na iOS, a cena mu je ostala ista kao i prethodne generacije - 99 dolara. Kao i iPad, novi Apple TV dostupan je u pretprodaji od danas, a zvanično od sledećeg petka.

Najavljena je i verzija 5.1 iOS platforme, koja između ostalog donosi i podršku Siri za japanski.

Ono što će japanske, ali i sve ostale korisnike naročito obradovati je što verzija 5.1 donosi mogućnost brisanja fotografija iz Photo Streama.
Post PC era

Od kada su tableti postali masovnije rasprostranjeni, sve više se govori o post PC eri.

Tim Kuk, izvršni direktor Applea, kaže da Apple predvodi PC revoluciju. PC više nije centar digitalnog sveta, kaže on, već je samo jedan od uređaja.

Svet u kome živimo, smatra Kuk, je svet u kome su uređaji mnogo ličniji i prenosiviji nego što ijedan PC može biti.

Apple, kaže Kuk, ima tri "post-PC" proizvoda - iPhone, iPad i iPod. I prodao je 172 miliona "post-PC" uređaja tokom prošle godine, što čini 76 posto njihovih prihoda.

Jedan od ključnih elemenata njihovog uspeha je iOS, kaže Kuk, a samo u poslednjem kvartalu prodato je 62 miliona uređaja na iOS-u. Od toga 15,4 miliona iPada.

Kuk kaže da je apple stvori novu kategoriju originalnim iPadom, a da je danas, predstavljajući novi iPad, redefinisao.

"Kada smo pravili iPad, želeli smo da napravimo ne samo proizvod, već i novu kategoriju. Kako bismo to učinili, iPad je morao da bude najbolji uređaj za one stvari koje se najčešće koriste", rekao je Kuk.
(B92)

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP