Imam vaginu pektoris... i ostali biseri iz Hitne pomoći

Dr Dušanka Stevović Gojgić sakupila je u knjigu stotine zanimljivih situacija koje je doživela sa svojim pacijentima. Punih 28 godina, koliko je u službi, dr Gojgić prikupljala je zanimljivosti sa svog posla, zapisivala ih i objavila. 

"Mnogi su slavni pisci bili u isto vreme i lekari, setimo se samo Antona Čehova i Laze Lazarevića, ali nisu pisali isključivo o pacijentima i nisu vredno, kao doktorka Dušanka, skupljali bisere iz ordinacije. I ne samo iz ordinacije, nego i sa telefona hitne pomoći u kojoj radi. I nije bilo dovoljno samo ih sakupiti, nego i imati duha da se uobliče i sastave u celinu kao što je ova knjiga" - zapisao je recezent knjige Dragutin Minić Karlo.

Pročitajte neke od biserasa telefona Hitne pomoći koji su se našli u knjizi bisera Smeh kao lek.

1. Upomoć! Moj muž je uginuo!
Nije sasvim, nego figurativno. Ma bio danas kod kardiologa. Radili mu akage, kagebe, koreografiju (koronarografiju), sve komplet snimili na dividi. Sada je dobio snimak, kažu da mu je sve dobro, a on samo što je živ.

2. Imam kulturu u mokraći.
Mi smo svi u kući nekako virusavi. Evo već dvadeset dana traje ovaj napad virusa na nas, a meni su još našli kulturu i u mokraći i u vagini. Šta sad da radim? Poštena žena. U strašnoj sam dilemi. Ja sam jedna poštena žena, a sramota me što vas ovo pitam. Ali moram, pa kud puklo da puklo. Dobila sam petu grupu sekreta od dečka, pa me interesuje da li ja to mogu da prenesem mužu?

3. Simbolična stolica
Kakva mi je stolica? Sumnjiva! Malo ide normalna, a malo simbolična. Ide i napred i nazad. Znate, neću puno da vas zadržavam. Ja sam stara beogradska dama. Hoću samo da vas pitam. Imam strašan enterokotlet (enterokolitis), a popila sam onaj lek za ispišavanje, pa sad mi ide i napred i nazad, a ja ne znam šta je od čega?

4. Piletu pala glava
Znam da to nije vaš faktor (fah), ali gde se voze pilići kad im padaju glave?

5. Tri glicerida
Imam ona tri glicerida i sva tri su povišena. Šta sad da radim, da je bar jedan, lako bih ja izašla s njim na kraj!

6. Ugalj iz kante
U komi sam. Imam proliv već treći dan, a popio sam ono ćumurče (medicinski ugalj), ali mi ništa ne pomaže. Mala doza? Pa nisam ga ja pakovao, nego ona iz apoteke. A da uzmem domaći iz kante, dve kašike?

7. Vagina pektoris
Ja imam onu vaginu (anginu) pektoris, a sad me boli stomak. Gde me boli? Pa ovde u Mirijevu! Brat ima ginekološki problem. Ja sam jedna baka, a zovem za mog brata. Ja sam mu glavna za doktore, sve znam koga ću da zovem. A sad da pitam. Boli ga ceo donji stomak, pa se plašim da nije nešto ginekološki ili urološki? Treba mi štelovanje. Bila sam danas na skenderu (skeneru), glava mi zuji ko koncertna dvorana. Je l’ može neko da dođe da me našteluje?

8. Jeste li čovek ili bankomat
Dobro veče! Je l’ da pričam? Jeste li vi sad pravi čovek ili ste onaj bankomat od automata?Kola za klipana– Dajte mi, molim vas, jedna kola s krevetom. Ležeća. I Interventnu brigadu (?). Da, za ovog mog klipana. Mislim sina, ali on je veliki, treba velika kola. Gde idemo? U Institut za majku i sina!Ujeo ga miš u Švedskoj.

9. Moje dete je ujeo miš
Koliko ima godina? Napunio je trideset pre neki dan. Za šta ga je ujeo? Zato što ga je hvatao! A vi pitate gde ga je ujeo? U Švedskoj, on tamo živi. A za koji deo tela? Pa za prst! Zato što je hteo da ga izbaci napolje. Ali tamo je sada hladno, pa se miš nije dao tako lako, neće ni on na zimu!

10. Pretnja kritikom
Ja čekam kod fakulteta za stoku (Veterinarskog). To vam je na ćošku, ali ako ne dođete, žaliću se ministarstvu za kritiku.

11. Preko dana mi je dobar, a uveče mi se digne
Doktorka, da li je to normalno: preko dana mi je dobar, a uveče mi se digne. Mislim pritisak? A puls mi je ubrzan. Kako koliki je? Pa trocifren!

12. Hronično ležanje
Ja sam hronični bolesnik. Od čega se lečim? Ja se lečim od dugotrajnog ležanja. Neki momci se naduval. Ja sam na licu mesta. Posmatrač. Neki momci se naduvali, trojica gube svest, al’ ovaj jedan se baš dobro drži.

13. Uginule modrice
Moj muž ima problem. Uginule su mu sve modrice pre tri dana, a sad se opet pojavile. Pa molim vas da mi date onu „mustru” od lekova, što ste mi kazali pre neki dan, oni mu najbolje čine.

14. Gori đubre od čoveka
Ja ne znam da li ste vi vatrogasci ili „hitnjaci”, ali svakako dođite u šumu kod Pevca, ovde gori neko đubre od čoveka.

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP