Oproštaj od Olivera Dragojevića

Legendarni pevač Oliver Dragojević umro je u nedelju oko 5 sati u splitskoj bolnici u 71 godini. Velikan hrvatske muzičke scene umro je tačno godinu dana nakon što mu je dijagnostifikovan rak pluća. Iza njega su ostali supruga Vesna, sinovi Dino, Damir i Davor.


JuTjub printskrin

Oliver se rodio u Splitu 7. decembra 1947. godine, a detinjstvo je proveo u Vela Luci na Korčuli. U muziku se zaljubio još kao dete kad mu je otac Marko poklonio usnu harmoniku. Prvi nastup imao je na Splitskom festivalu sa 14 godina s pesmom ‘Baloni’, a dve godine kasnije počeo je profesionalno da se bavi muzikom kao pevač i klavijaturista splitske grupe Batali.

Tokom svoje dugogodišnje karijere ostvario je niz uspeha, osvojio je tridesetak Porina u različitim kategorijama i jedan je od retkih hrvatskih muzičara koji se mogu pohvaliti nastupima u njujorškom Carnegie Hallu, londonskom Royal Albert Hallu, pariškoj Olympiji te Opera Houseu u Sidneju.

Oliveru je karcinom pluća dijagnostifikovan 24. avgusta prošle godine, nekoliko nedelja nakon što mu je pozlilo na sahrani Remija Kazinotija. Iako je odmah krenuo s hemoterapijom, 15. oktobra je nastupio u HNK Split na koncertu nabijenom emocijama, što je bio i njegov poslednji nastup pred publikom uživo, ali je nakon toga po savetu doktora otkazao nekoliko koncerata, uključujući i dva velika u Spaladium Areni.

U martu ove godine dobio je nagradu "Porin", ali nije imao snage da ode da je preuzme.

- Bilo bi lepo da sam onde, znam i da ljudi to žele, ali mislim da bi mi u ovoj fazi oporavka to bilo malo previše. Slab sam na nogama. Sve je to normalno u ovoj fazi, terapije su me oslabile - rekao je pevač tada za "24sata.hr".

Brojne kolege sa muzičke scene odale su počast Dragojeviću.

"Ovo je teško, ovo nema smisla, ovo je preteško... Na njegovim pesmama sam učila da govorim prve reči... Ovo je jako teško i ne želim da verujem, on je pape svih Dalmatinaca. Njegove pesme su ušle u nas kroz majčino mleko, on je u mom DNK, u tvom, i u tvom, i u svima nama. Hvala ti, pape, volim te, pape, plačem, pape, oprosti mi, pape, svi plačemo," napisala je Severina Kojić.

"Voleo sam te i volim kao da si mi bio otac. Pesme koje si nam ostavio sad su jedina uteha, molim te samo još jedno, poljubi mi Tošu i zapevajte jednu za sva vremena," napisao je Toni Cetinski.

Goran Karan zahvalio se Oliveru koji mu je "u životu pomogao".

"Ti si nam u životu svima puno pomogao i dao. Bio si tu, kao i ovaj grad i ovo more, kroz ceo život. A duša, duša nikad ne umire, i da hoće, ne može. Srećno ti bilo i još sto puta, hvala ti, na moru od pesama. Puno te volim," napisao je pevač.

Među prvima sa domaće scene Dragojeviću je počast odao Vlado Georgiev.

"Pretužno je što si otišao, a sinoć smo pevali tvoju pesmu… Ostaj zbogom prijatelju," napisao je Georgiev uz stihove "Ključ života".

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP